Bestyrelsens beretning Magasingården A/B generalforsamling 18.04.2012

 

Bestyrelsen har været gennem et hektisk år med ordinære bestyrelsesmøder næsten hver måned; 12 i alt er blevet afholdt. Derudover har der været afholdt 13 mindre møder udenfor referat. To ekstraordinære generalforsamlinger er ligeledes blevet afholdt – henholdsvis en i 2011 og en i 2012.

Der er mange lejligheder til salg i AB Magasingården.  En lejlighed er godkendt fremlejet i henhold til vedtægternes §11, mens en anden andelshaver har to værelser udlejet. Salg af lejlighederne er stort set gået i stå. Sidst solgte er lejlighed 22, Morten Præstgaard.

Desværre har vi også oplevet at måtte se os nødsaget til at ekskludere en andelshaver pga. manglende huslejebetalinger gennem en længere periode.

Lige i dag er da kommet underskrift på Steens lejlighed. Inden for 6 dage fra d.d. er salget en realitet.

Bestyrelsen har brugt meget tid på en salgsmanual, som stadig ikke er helt færdig. Den er lagt lidt på standby, da et administratorskifte i 4. kvartal af 2011 tog stort set al bestyrelsens tid.

Et stort arbejde er blevet lagt i administratorskiftet, da Dansk Financia valgte at opsige vores kontrakt i slutningen af september 2011 med udløb 31 dec. 2011. Vi forhandlede med to administratorer og fandt fodslag med Administrator Teamet, som hurtigt og professionelt har overtaget administrationen af vores forening. I samme moment har vi fået ny revisor, Jesper Brøns.

Ventilationsanlægget har drillet gennem 2011, og vi må se om efterårets sidste teknikerbesøg har gjort det bedre.

Bestyrelsen har genforhandlet en servicekontrakt med Danfoss, da Allan Villadsen viste sig alligevel ikke at have kompetencer til vores varmeanlæg.

Planerne om malerarbejde på 2. sal blev ikke til noget i 2011, da prisen var temmelig høj. Bestyrelsen arbejder fortsat med indhentning af tilbud.

Så kom er en ekstraregning på vand. Bestyrelsen har ikke kunnet få oplyst den fuldstændige sandhed af forrige administrator og er meget kede af ikke at kunne forklare andelshaverne bedre, hvor denne ekstraregning er kommet fra. (Birgitte kom dog med en forklaring på GF – se referat)

Leif er begyndt at opdatere vores hjemmeside, og bestyrelsen er taknemmelig for denne hjælp. Alle nye referater, vedtægter o.l. er nu at finde på siden. Det er bestyrelsens ønske, at siden med tid kommer til at emme af liv og dermed bliver et attraktivt ansigt udadtil på foreningen og et nyttigt værktøj for os andelshavere.

Der er afholdt 3 havedage i 2011 og det leder så til at berette om, at foreningen har fået et velfungerende aktivitetsudvalg. Der har været afholdt ”orienteringsløb” og kagekonkurrence til en havedag og juleklip på loftet i december. Senest slog vi katten af tønden i gården. Alle gangene har der været et stort fremmøde, og bestyrelsen vil gerne opfordre alle andelshavere til at støtte op om arrangementerne, så vi fortsat kan nyde godt af udvalgets store og kreative arbejde!

Så har vi sagt farvel til Jørgen som servicemedarbejder. Bestyrelsen takker endnu engang for et godt samarbejde og vi vil gerne vise vores påskønnelse med en vingave.